Zobacz poprzedni temat - Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz Skwaryło
wiek: 40  seks:  Skąd: Warszawa Posty: 139
|
Wysłany: 21 Kwi 2021 17:47 | |
|
Poniższe porady swego czasu znalazłem w internecie. Spisałem i jako początkujący gracz dzięki nim zrobiłem dużo większy skok. Zaznaczam, że wiedza zawarta w tym dziale przeznaczona jest dla naprawdę zielonych graczy, którzy mają problemy z dojechaniem do mety oraz startują w klasie Rookie. Dzięki tym wskazówkom poprawisz umiejętność ustawiania bolidu, doboru opon i paliwa. Skoro jesteś początkującym to pamiętaj, ta gra wymaga dużo wiedzy, czasu i wytrwałości, na tym etapie powinieneś skupić się na zdobywaniu danych i wiedzy, a nie na zwycięstwach. Te same przyjdą wraz z twoim doświadczeniem. Jeszcze jedna uwaga informacje tu zawarte przeznaczone są dla bolidów z częściami na poziomie 1. Aha i jeszcze jedno zalecane jest wybieranie ryzyka w kwalifikacjach na poziomie "Utrzymaj się na torze".
Część 1 ustawianie bolidu.
Każda sesja treningowa składa się z 8 kółek, w czasie których poszukuje się jak najbardziej optymalnego ustawienia parametrów bolidu, dla swojego kierowcy (mam tu na myśli, skrzydła, silnika, hamulce, skrzynie biegów i zawieszenie). 8 kółek jest naprawdę wystarczające aby znaleźć odpowiednie ustawienie. Wystarczy zastosować zasadę 250/125/63.
Co to oznacza? Bardzo prosta sprawa, pierwsze okrążenie przejeżdżasz ustawiając wszystkie parametry na poziomie 500. Po zakończonym okrążeniu twój kierowca podpowiada ci co było źle ustawione, np: należy zwiększyć moc silnika. To oznacza, że do 500 potrzebujemy dodać 250, czyli razem wyjdzie 750 i podobną kalkulację zrobić dla każdego podzespołu. Przejeżdżasz drugie kółko, znowu kierowca daje ci wskazówki, trzymając się przykładu, kierowca wskazał, żeby obniżyć obroty, tak więc od 750 odejmuje tym razem 125 uzyskując 625. Przejeżdżamy trzecie kółko i rezultatem jest podpowiedź, aby jeszcze trochę obniżyć obroty. Czyli od 625 odejmujemy 63 uzyskując 562. Po czwartym kole treningowym, jeżeli nie popełniliśmy błędu to bolid powinien być ustawiony i gotowy na wyścig. Oczywiście mogło się zdarzyć tak, że kierowca dużo wcześniej będzie usatysfakcjonowany przez co dużo wcześniej będziesz miał ustawiony ten komponent.
Podsumowując algorytm postępowania:
1- Na pierwszym okrążeniu wszystkie części na poziomie 500,
2- Drugie okrążenie w zależności od wskazówek kierowcy, dodajemy bądź odejmujemy 250,
3- Przy trzecim okrążeniu robimy dokładnie to samo co przy drugim, dodając lub odejmując 125 od poprzedniego wyniku,
4- W ostatnim okrążeniu jeżeli były jakieś uwagi postępujemy tak samo, zmieniając ustawienia tym razem o 63 punkty.
Skoro już ustawiliśmy komponenty to pora na skrzydła. Dzięki ustawieniom skrzydeł (przednie tylne) możemy uzyskać niezłe miejsce startowe i dużo czasu na torze jadąc szybciej od konkurencji. Należy pamiętać, że skrzydło przednie i tylne tworzą razem pewną sumę np: podczas ustawienia wyszło, że skrzydła są ustawione na poziomie 312 każde, czyli łącznie 624. Tą sumą 624 możemy dobrowolnie obracać tj. dać 224 na przednie i 400 na tylne i kierowca będzie zadowolony, ale to ustawienie będzie miało duży wpływ na czas z jakim jedzie bolid. Na tym poziomie, kiedy jedzie się po raz pierwszy raz na torze lub zdobywa się pierwsze dane to wystarczy z uzyskanych powyższy danych z zasady 250/125/63, a dodatkowo dla chętnych zastosować poniższą listę.
A1-Ring: +60/-60
Adelaide: -40/+40
Anderstorp: -20/+20
Barcelona: +50/-50
Brands Hatch: +20/-20
Brasilia: -100/+100
Brno: -60/+60
Buenos Aires: +20/-20
Estoril: -75/+75
Fuji: +50/-50
Hockenheim: -100/+100
Hungaroring: -100/+100
Imola: -50/+50
Interlagos: -30/+130
Irungattukottai: -130/+130
Istanbul: +15/-15
Jerez: +20/-20
Kyalami: +55/-55
Laguna Seca: -170/+170
Magny Cours: +50/-50
Melbourne: -100/+100
Mexico City: -90/+90
Monte Carlo: -80/+80
Montreal: -150/+150
Monza: -60/+60
Mugello: -150/+150
Nurburgring: +50/-50
Oesterreichring: -30/+30
Paul Ricard: +100/-100
Poznan: +80/-80
Sakhir: -70+70
Sepang: -100/+100
Shanghai: -15/+15
Silverstone: -50/+50
Singapore: +20/-20
Spa: -50/+50
Suzuka: -20/+20
Valencia: +60/-60
Yas Marina: +30/-30
Zandvoort: -100/+100
Zolder: +30/-30
Jeżeli nie podano toru, to oznacza żeby parametr przedniego i tylnego skrzydła zostawić na tym samym poziomie
Wspaniale bolid jest ustawiony do wyścigu w bardzo prosty i łatwy sposób. Pora przejść do kolejnej części jaką są opony.
Część 2 dobieranie opon
W przypadku opon główna różnica polega na tym, czy wyścig jest w deszczu czy jedziemy na suchym torze. W przypadku wyścigu deszczowego opony na deszcz zachowują się jak opony twarde, a to oznacza, że w większości wypadków pojedziemy na jeden Pit Stop i tylko raz zmienimy koła. Ta zasada tyczy się tylko i wyłącznie wyścigu w pełni deszczowego.
W przypadku wyścigu na sucho warto zastosować się do poniższych wskazówek.
Pierwszą jest informacja o zużyciu opon w "informacji o torze", drugą temperatura. Dzięki tym dwóm zmiennym będzie wiedzieli co założyć. A o to algorytm.
Tor: Niskie zużycie opon
-Super Miękkie zakładamy, gdy temperatura jest poniżej 10C,
-Miękkie, gdy temperatura waha się między 10-20C,
-Średnie, przy temperaturze 20-40C
-Twarde, gdy jest powyżej 40C.
Tor: Średnie zużycie opon
-Miękkie, gdy temperatura jest poniżej 15C,
-Średnie, przy temperaturze 15-30C
-Twarde, gdy jest powyżej 30C.
Tor: Duże zużycie opon
-Średnie, przy temperaturze poniżej 25C
-Twarde, gdy jest powyżej 25C.
W przypadku torów z Bardzo niskim zużyciem zakładamy opony tak jak w przypadku zużycia Niskiego opon z tym, że podnosimy granicę temperatur o 5C, czyli Super miękkie zakładamy do 15C. Wyścigi z Bardzo dużym zużyciem zakładamy twarde przy temperaturze 20C. Ot cała filozofia, stosując się do tych wskazówek w pierwszych wyścigach można w miarę optymalnie dobrać ogumienie do całego wyścigu.
Ostatnio zmieniony przez Tomasz Skwaryło dnia 12 Maj 2021 18:14, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomasz Skwaryło
wiek: 40  seks:  Skąd: Warszawa Posty: 139
|
Wysłany: 11 Maj 2021 20:43 | |
|
Część 3 tankowanie
Po pierwszym okrążeniu kwalifikacyjnym masz już ustawiony bolid i dobrane opony, nie zależnie od tego jaki masz czas na drugim powinieneś dobrać odpowiednią ilość paliwa. Skoro jedziesz pierwszy raz i nie masz jeszcze danych to poniższe wskazówki pomogą ci dobrać odpowiednią ilość paliwa na cały wyścig. Podstawową informacją na jakiej będziemy się opierać to zużycie paliwa toru w "informacji o torze" oraz wcześniej dobrane opony.
1-Dla toru z Bardzo dużym zużyciem będzie potrzebowali około 290litrów na cały wyścig.
2-Dla toru z Dużym zużyciem będzie potrzebowali około 270litrów na cały wyścig.
3-Dla toru z Średnim zużyciem będzie potrzebowali około 260litrów na cały wyścig.
4-Dla toru z Niskim zużyciem będzie potrzebowali około 240litrów na cały wyścig.
5-Dla toru z Bardzo niskim zużyciem będzie potrzebowali około 220litrów na cały wyścig.
Skoro już wiemy ile potrzebujemy na cały wyścig, teraz przyszła pora dobrać zużycie do wybranych opon.
1-Dla opony Super miękkiej ilość potrzebnego paliwa dzielimy przez 5.
2-Dla opony Miękkiej ilość potrzebnego paliwa dzielimy przez 4.
3-Dla opony Średniej ilość potrzebnego paliwa dzielimy przez 3.
4-Dla opony Twardej ilość potrzebnego paliwa dzielimy przez 2.
Przykład: Ustawiliśmy bolid jedziemy na torze który ma średnie zużycie opon, jest około 20C zgodnie z rozpiską są to Średnie opony. Ok przejechaliśmy kwalifikacje, wiemy że zużycie paliwa jest duże, sprawdzamy ile to będzie i wychodzi 270litów na cały wyścig. Dobra ale tyle nie zmieści się do baku dlatego będziemy musieli zaliczyć Pit Stopa (albo i kilka PS). Patrzymy i dla średnich dzielmy na 3, czyli 270/3=90litów, tyle wpisujemy na okrążenie kwalifikacyjne.
Pamiętaj, ze im miększe zakładasz opony tym więcej razy zjedziesz do Pit Stopu, średnio wygląda to tak:
1-Dla opony Super miękkiej liczba zjazdów to 3-4.
2-Dla opony Miękkiej liczba zjazdów to 3.
3-Dla opony Średniej liczba zjazdów to 2.
4-Dla opony Twardej liczba zjazdów to 1.
Dlatego miej to na uwadze gdy robisz ostatnie ustawienia przed samym wyścigiem.
Drobna uwaga do wyścigów kiedy pada. Od wskazanych ilości paliwa na cały wyścig, należy odjąć 40L. Jazda w deszczu jest dużo mniej żarłoczna w paliwie niż na suchym torze.
Część 4 ogólnie o wyścigu.
Kwalifikacje ogarnięte zostało ustawić tylko wyścig. Tak naprawdę nie ma tu za wiele wskazówek, musisz przejechać swoje aby się nauczyć wygrywać w wyścigach. Prawda jest taka, że podstawą wygranej jest poprawne ustawienie bolidu, dobre prowadzenie całej stajni, kierowca i malutka szczypta szczęścia.
Mogę przekazać ci kilka wskazówek na początek resztę przetestujesz już sam.
Po pierwsze Ryzyka, w przypadku wyprzedzania i obrony, spokojnie można ustawić na 15-20. To są ryzyka które nie wpływają na zużycie opon czy paliwa, ale pomagają bronić się przed wyprzedzaniem lub nawet łatwiej wyprzedzać przeciwnika. Na samym początku nie radzę ustawiać ryzyka na pusty tor sucho/deszcz. Do momentu kiedy nie nauczysz się dobierać opon i paliwa na danym torze odpuść sobie. Twoim pierwszym krokiem jest zbieranie danych i dobrze mieć je "niezafałszowane". Dopiero posiadając informacje z poprzednich wyścigów da ci odpowiednią podstawę do stosowanie ryzyk na pusty tor, ogólnie na poziomie wyścigowym Rookie niezalecane.
Druga sprawa przyśpieszenia, można wybrać trzy wpisując na jakich okrążeniach chcesz przyśpieszyć. Opcja dobra na tory z trudnym wyprzedzaniem, ustawiasz pierwsze 3 okrążenia i masz prawie pewną pozycje do końca wyścigu. Jeżeli na coś takiego się zdecydujesz to musisz zaplanować dużo wcześniej bo już na drugim okrążeniu kwalifikacyjnym. Do baku należy wlać po jednym litrze więcej niż normalnie za każde przyśpieszenie.
Opony na start to też ważna kwestia, zasada jest taka, jak pada na drugim kółku kwalifikacyjnym to też będzie padało na początku wyścigu, dlatego zakładaj opony na mokrą nawierzchnię. gdy oba były suche, a przewidywana pogoda na pierwsze 30 minut wyścigu jest 80-90% na opad to wyścig zaczynasz na suchych a w między czasie na którymś okrążeniu spadnie deszcz, może to być na drugim okrążeniu jak i na 11.
Pogoda jest kluczowa w wyścigu, bo gdy jest jednolita to nic nadzwyczajnego ustawiamy bolid i jedziemy. Problem pojawia się gdy pogoda jest zmienna i wystąpić może w dwóch wariantach:
-Wariant pierwszy, gdy jeden stan pogody zmienia się w drugi. Trudno to przewidzieć na jakim okrążeniu będzie, ale prognoza podpowie ci, czy w połowie, czy na początku lub na końcu wyścigu. Mimo to można się na to przygotować, z czasem nauczysz się mniej więcej przewidywać kiedy to może nastąpić, na tę chwile aż tak bardzo nie zawracaj sobie tym głowy.
-Wariant drugi, gdy pogoda jest zmienna. Czyli mam raz słońce raz deszcz i tak przez cały wyścig. To jest wyścig losowy, najlepsza rada to odpuść planowanie. Co będzie to będzie nie masz na to wpływu.
Jest jeszcze jedna ważna wskazówka, zjazd na Pit Stop gdy pada, w ustawieniach masz standardowo zaznaczone od 0 do ostatniego okrążenia danego toru. Warto tu ustawić opcję na 1 dzięki temu twój bolid zjedzie okrążenie po tym jak zacznie się zmiana pogody. W ten sposób twoja załoga w Pit Stopie zdąży przygotować opony na inne warunki pogodowa i zjedziesz na krótszy Pit Stop od konkurencji. _________________
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Ustaw zakładki dla tego tematu
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
Internetforum.info zaznaczanie najszybsze połączenie dla Ciebie.
server slots: 144/500 |
server load: 7% |
.info |
server time: 0.14s |
board activity: 558 |
|